VECHI MIROSURI cu IZ de CEAI NEGRU…


Luni 12 Aprilie 2010

Ora 10:02:42 AM GMT

VECHI MIROSURI cu IZ de CEAI NEGRU…

Am luat citeva bucati de vointa, le-am amestecat uniform cu putina apa de mare si apoi le-am asezat cuminte la soare sa se coaca, uscindu-se uniform, pentru mai tirziu… Pentru mai tirziul cu care am sa ma intilnesc atunci cind voi merge la munte, anul acesta…

Anul trecut nu am fost la munte. Anul trecut am fost la podis… La Podisul Transilvaniei… Mai sus de Sibiu, nu am urcat, pe harta… M-am oprit acolo pentru citeva ore bune…Am ajuns pina in strafundurile padurii DUMBRAVA, acolo unde pestii iti maninca piinea uda, direct din palma… De la statia de tramvai se naste o poteca asfaltata, care te duce in jos, direct catre lacul padurii Dumbrava… In stinga potecii se deschidea lacul, in dreapta Gradina Zoologica…

Da, da… mi-aduc aminte perfect mirosurile lacului amestecate cu cele ale gradinii zoologice…

In continuare poteca coteste spre stinga si se pierde prin umezeala verde a padurii… Dincolo de aceasta umezeala nu am fost niciodata… Am fost curios, dar nu am apucat sa ajung sa cutreier adincimea ademenitoare… Mi-a ramas in memorie, in schimb senzatia de padure de poveste plina de mistere si curiozitati placute… Stiu ca traiam, in apropierea adincimii un sentiment de profunda impacare cu sinea, care si ea, la rindu-i isi traia impacarea, contribuind astfel la corolarul linistii Sufletului meu tinar…

In apropierea lacului imediat linga poteca asfaltata, era construit un promontoriu din lemn pe care erau asezate citeva bancute din lemn, inconjurate de o balustrada tot din lemn… Duminica, locul se umplea de oameni veniti sa se recreeze, in vecinatatea imediata a lacului plini de pesti mari…Si bucuria hranirii lor cu piine multa, umplea atmosfera de o boare regala batuta in pietricele semipretioase… Nu le-am uitat pina astazi… Apa lacului, de-un verde gri-albastriu adapostea mii de familii de pesti de apa dulce dar si de apa sarata… Cum se intelegeau cele doua mari familii a ramas un mister pentru mine…

Mai incolo, la citiva pasi buni, in dreapta promontoriului pestilor se afla si un debarcader pentru barcile de duminica. Erau acolo adunate silitor, barci cu visle, dar si hidrobiciclete colorate din tabla neagra, cu pedale si lanturi ca la bicicletele obisnuite… Hidrobicicletele aveau doua locuri, barcile cu visle puteau legana pe luciul apei lacului si patru persoane… Tonete ghiduse colorate strident, tot felul de alambicuri din alama verde, miros de mici si de pateuri cu brinza si carne, sucuri sfiriietoare, vata de zahar pe bete triunghiulare, prajiturele ciudate, halbe de bere acra si galbena la gust, completau tabloul atit de drag, mie acum… Acum cind scriu rememorind, stari, imagini, sentimente, senzatii, sensibilitati percepute la intrarea in Inima padurii Dumbravei din Sibiu… mi-aduc aminte perfect mirosurile lacului amestecate cu cele ale gradinii zoologice…

Ei, tocmai acele vechi mirosuri cu iz de aducere-aminte controlata, ma ocrotesc in toata imensitatea unei Vieti pe care nu am fost pregatit sa o traiesc constient… dar care ma impinge cu violenta spre o separare de neconceput  a integritatii trairilor mele cele mai intime…

… in sinul carora, m-am obisnuit sa traiesc astazi…dar mai ales sa-mi beau ceaiul negru amestecat cu doua lingurite de lapte condensat in prag de seara, adus de mama tocmai de la Moscova…

About Andrei D.MITUCA

I am...
Acest articol a fost publicat în Andrei D.MITUCA..., Andreiene..., Aparente care aduna..., Ape Moarte..., Ape Statute..., Ape Vii..., Comunicare NonVerbala..., Comunicare VIZUALA..., Imagini care Linistesc..., Imagini percepute cu ochii mintii..., Locuitorii Padurii fara Rost..., Pentru Abis 1957..., Politica Bolnava..., Preocuparile PADURII fara ROST..., Respiratie Articulata..., Rugaciune..., Rusinea ca o Mocirla din care nu poti sa iesi..., Suflet in Git..., Sufletul Padurii fara Rost.... Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

